AYŞENUR AKÇA ; NEFES VE PİLATES

Nefes yaşam enerjimizin yapıtaşıdır. Yaşamımızı sürdürmemiz için gerekli olan diğer en önemli iki öğe su ve besin kaynaklarıdır.

İnsan vücudunun 2/3’ü sudan oluşmaktadır. Su, bizler için bu kadar önemliyken bile su içmeden birkaç gün yaşayabiliriz. Beslenme de insan vücudu için vazgeçilmez bir yaşama eylemidir. Bütün besin öğeleri birlikte alındığında vücut normal büyüme ve gelişimini, sağlıklı ve güçlü çalışmasını sürdürür. Ancak kişi besin almadan da bir hafta yaşamını sürdürebilir. İşte burada en önemli noktaya geliyoruz. İnsan nefes almadan en fazla 3-5 dakika yaşar. O nedenle yaşamak için en önemli şey nefestir.

Hayatta kalmamızda bu kadar etkili olan nefes ile hayatımızı da değiştirebiliriz. Nefes alıp verme ile eski yaşamlarımızdaki acıları, kırgınlıkları, bağımlılıkları değiştirebiliriz yani tüm istenmeyen duygu ve düşüncelerden kurtulabiliriz.

Bunun yanında nefesin tüm hücrelere tam olarak ulaşması ile hücre yenilemesi ve kandaki oksijen oranının artması sayesinde daha sağlıklı bir vücuda sahip olabiliriz. Uygulanan farklı nefes teknikleri zihinlerdeki blokajların kırılmasına, yeni ve daha güzel bir hayat yaşayabileceğimizin resimlerini çizmemize, kendimize hedefler koymamıza ve bu hedefleri gerçekleştirmemize çok yardımcı olur.

Pilates ve nefes tekniği, pilatese başlarken ilk öğrenilmesi gereken konuların başında gelir çünkü pilates yaparken doğru nefes alış verişi egzersizlerin daha kolay ve seri yapılması için en önemli unsurdur. Doğru nefes alış verişi bir taraftan kana karışan oksijen miktarını artırırken, bir taraftan da yapılan egzersiz hareketlerine odaklanılmasını ve konsantrasyonu sağlar.

Nefesin vücudumuza pek çok faydası vardır:
• Nefes almak, göğüs kafesini harekete geçirerek üst bedeni geliştirir. Yaptığımız nefes alıp verme egzersizleri akciğer hacim kapasitemizi geliştirmemize yardımcı olur.
• Nefes vermek, lumbar stabilizasyonda hayati önem taşıyan transverse abdominus
(iç karın kasları) ve oblikler gibi derin karın kaslarını birbirine geçirir. Bu da derin kaslarını efektif çalıştırarak egzersizdeki performansınızı arttırır.
• Tam nefes tekniği, oksijeni çalışan kaslara ve beyine ulaştırırken, karbondiyoksidi de vücuttan atar.
• Doğru nefes tekniği, günlük yaşantımızdaki bedensel faaliyetlerimizde performansı arttırır.
Pilates egzersizlerinde tam nefes kullanılır. Nefes alışın uzunluğu, nefes verişinkine eşittir.

PİLATES NEFESİ NASIL ALINMALI?
Pilates ve nefes tekniği üzeründe çalışırken nefes egzersizlerimizi bir sandalyenin üzerine oturarak ya da yere sırt üstü uzanarak da yapabiliriz.

Her iki pozisyonda da yapmamız gereken farkındalığımızı arttırmamız için ellerimizi kaburga kemiklerimizin üzerine koymak olacaktır.

• İlk olarak burundan derin bir nefes alıyoruz ve ciğerlerimizin havayla dolmasını sağlıyoruz.
• Bu harekette ciğerlerimizin bir akordiyon gibi açıldığını hissedelim. Bunu test etmek için parmaklarınızı en alt kaburga kemiğinizin alt tarafına baş parmağınız göğüs kafesinizin arka tarafına gelecek şekilde yerleştirin.
• Burundan aldığımız nefesi ağzımızdan vererek ciğerlerimizi boşaltmalıyız. Bu hareket sırasında göğüs kafesinizin içeriye doğru kapandığını hissetmelisiniz.
• Diyafram tüm nefesi ciğerlerden boşaltırken karın kaslarımızda derin bir çukur varmış hissi uyandırır.
• Verdiğimizin nefesin aldığımız nefes ile eşit olmasına dikkat edelim.
PEKİ, PİLATES İLE NEFESİN İLİŞKİSİ NEDİR?
Nefes, pilatesin 6 kriterinden en önemli olanıdır. Nefes alma biçimimiz çalıştırdığımız kası belirler. Nefesi alma ve verme, kontrol altında tutma, nefesin veriş biçimi yaptığımız spor ya da etkinliğin artmasını sağlar. Vücud disiplinin pilatesle tamamen doruğa ulaşmasında nefes almanın ve nefes alma tekniğinin önemi büyüktür.

Beğene bileceğinizi düşündüklerimiz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir