Ayşenur Akça, Sporu Yaşam Biçimi Haline Getiren Pilates Eğitmeni

Sporu yaşam biçimi haline getiren pilates eğitmeni Ayşenur Akça 

Uzman pilates eğitmeni Ayşenur Akça, pilates hakkında bilinmesi gereken her şeyi HaberHayat okuyucuları ile paylaştı. Pilates’i seven ve sevdiren Ayşenur Akça, pilates’in sağlıklı yaşam için gerekli olduğunu söylüyor ve ekliyor: “ Olumlu etkilerini gördükçe pilates’i daha çok sevecek ve hayatınızın vazgeçilmez egzersizi yapacaksınız.” Haydi! Sporu yaşam biçimi haline getiren pilates eğitmeni Ayşenur Akça’ya kulak verelim ve hayatımızda pilates’e yer açalım.

HABERHAYAT: Sizi tanıyabilir miyiz?
AYŞENUR AKÇA:
 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği mezunuyum. Sporu yaşam biçimi haline getiren, spor düşkünü, en önemlisi pilates’i seven ve sevdiren bir eğitmenim.

HABERHAYAT: Pilates eğitmeni olma yolculuğunuz ne zaman ve nasıl başladı?
AYŞENUR AKÇA:
 Üniversite 3.sınıfta pilates’e yöneldim. Sporun sağlık için nasıl yapılabileceği boyutunu düşünürken, pilates ile tanıştım. Bu alandaki eğitimleriyle ülkemizde ve tüm dünyaya kendini kanıtlamış olan, İPF Uluslararası Pilates Federasyonu’nun birçok eğitimine katılıp sertifika programlarını tamamladım. Bu alanda kendimi geliştirdim ve geliştirmeye devam etmekteyim.

HABERHAYAT: Pilates nedir, faydaları nelerdir?
AYŞENUR AKÇA:
 Pilates; 100 yıllık bir geçmişi olan, asıl amacı kontroloji metoduyla zihin ve beden bütünlüğünü öngören, denge, nefes ve hareket sistemlerinin sentezi, eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kasları güçlendirmeye, esnetmeye ve özellikle karın kaslarının kuvvetlendirmesine yardımcı olan bir sistemdir. Her 10 kişiden 8’i yaşamının bir döneminde iskelet ve kas sistemi sorununun etkisi altında kalıyor. Pilates, kasları şişirmeden şekillendirir ve gücü arttırır. Bel, sırt ağrıları ile eklem problemlerimizi hafifletir. Bedenimiz daha kuvvetli ve esnek görünüme kavuşur. Duruş bozukluklarını hızlı bir şekilde ortadan kaldırmaya yardımcı olur.

HABERHAYAT: Peki, pilates ile kilo verilebilir mi?
AYŞENUR AKÇA:
 Hayır! Pilates ile boy uzatılamaz ve kilo verilemez. Pilates ile sırt ve karın kasları güçlendirildiği için postürümüz düzelir, vücudumuz şekillenir ve sıkılaşır.

HABERHAYAT: Pilates’in diğer sporlardan farkı nedir?
AYŞENUR AKÇA:
 Pilates’i diğer sporlardan farklı kılan, asıl hedefinin sağlık olması. Çevremizde mesleki deformasyon yaşayan birçok kişi var. Mimarlar, doktorlar, avukatlar, sürekli bilgisayar başında çalışanlar, topuklu ayakkabılarla saatlerce ayakta kalanlar… Yıllar geçtikçe omurga hep öne doğru eğilmeye başlıyor. Bu durumda vücudu dik tutmaya yönelik bir egzersiz, pilates devreye giriyor ve omurgayı düzeltiyor. Ders verdiğim kişiler, pilates’in kilo vermekten çok daha derin boyutu olduğunu anlıyor.

HABERHAYAT: Ne kadar sıkılıkla pilates yapılmalı? Forma ne zaman girilir?
AYŞENUR AKÇA:
 Pilates’in ne kadar süre yapılacağı, kişilerin ihtiyaçlarına bağlı olarak değişim gösterir. Haftada 2 veya 3 gün yapılması idealdir.
Sistemin kurucu Josephs Pilates’in kontroloji’yi tanımlayan cümlesi beni çok etkilemiştir. “Sadece 3 derste farklı hissedecek, 10 derste farkı görecek ve 20 derste tamamen farklı bir vücuda sahip olacaksınız.” Gerçekten de tıpkı söylediği gibi birkaç derste olumlu etkilerini gördükçe, pilates’i daha çok seviyor ve hayatınızın vazgeçilmez egzersizi yapıyorsunuz.

HABERHAYAT: Pilates yaparken nelere dikkat edilmeli? Pilates ile bölgesel yağlardan kurtulmak mümkün müdür?
AYŞENUR AKÇA:
 Pilates, alanında uzman bir eğitmen kontrolünde yapılmalı. Eğitmenin bu alanda yeterli eğitim ve deneyimleri olmasına dikkat edilmelidir. Bölgesel yağlardan uzman diyetisyen eşliğinde, beslenme programı doğrultusunda kurtulmak mümkündür.

HABERHAYAT: Pilates yalnız başına yapılabilir mi? Grup derslerini mi, kişiye özel dersleri mi önerirsiniz?
AYŞENUR AKÇA:
 Pilates uzman bir eğitmen eşliğinde yapılmalıdır. Grup derslerinde eğitmenin her öğrenci ile ders esnasında birebir ve ayrıntılı ilgilenebilmesi pek mümkün değildir. Dersler birebir eğitmen kontrolünde yapıldığında hedefe daha kısa sürede ulaşılmış olunacaktır.

HABERHAYAT: Pilates’e başlama yaşı önemli midir?
AYŞENUR AKÇA:
 7’den 70’e herkesin yapabileceği bir egzersizdir. Pilates’e başlama yaşı önemli değildir.

HABERHAYAT: Hamile iken pilates yapılabilir mi?
AYŞENUR AKÇA:
 Hekim onayı alındıktan sonra, hamileliğin 3 buçuk ayından itibaren son ayına kadar pilates yapılabilir. Mutlu anneler sağlıklı bebekler için pilates kaçınılmazdır.

HABERHAYAT: Son olarak neler söylemek istersiniz?
AYŞENUR AKÇA:
 Tüm kadınlarımızın 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nü kutluyorum. Size ve HaberHayat ekibine teşekkür ediyor, herkesi pilates yaparak sağlıklı kalmaya davet ediyorum.

 

Beğene bileceğinizi düşündüklerimiz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir