FORD MUSTANG’İN PROTOTİPİ ‘’SHORTY’’NİN HİKAYESİ

Share

PRES OLMAKTAN KURTULUP 600.000$ DEĞERE ULAŞAN ARABA ‘’SHORTY’’

Ford’un spor arabası Mustang’in ilk üretileceği zamanlarda Ford’a bir tasarım öneriliyor. Tasarım  bir adet üretiliyor ve fuarlarda sergileniyor ama modele seri üretim için sıcak bakılmıyor. Ama otomobil tasarımcısı aracından vazgeçemeyince olaylar enteresan şekilde gelişiyor.

 

60’lı yılların başında Ford, kompakt boyutlarda bir spor otomobil üretmek amacıyla Zibilyon birçok farklı tasarıma sahip konseptler hazırlar, hazırlatır. Konseptlerden biri de “İlk nesil Ford Mustang”ten yaklaşık olarak 40 santim daha kısa, tek kaplı bir tasarımdır. Vince Gardner tarafından tasarlanan Shorty, Amerikan üreticinin uzun dönemli Ford prototip, konsept, show arabalarını gerçeğe dönüştüren Dearborn Steel Tubing tarafından üretilir. Kaputunun altına da 260 inç küplük (4.2 litre de denilebilir, Ford Falcon ve Mercury Comet’te de kullanıldı) v8 motor takmak da ihmal edilmez.

TASARIMCI ARABAYI FORD MERKEZİNDEN ÇALDI

Ancak tamamen seri üretime hazır, yürür halde olan cihaz; Ford tarafından çok benimsenmeyince, diğer hazırlanmış konseptler gibi basma makinesinin yolunu tutmaya hazırlanır. Basma makinasına gönderilen araçlar preslenerek imha edilmekte ve geri dönüşümde kullanılmaktadır. Ama tasarımcı Gardner eserinin jilet olma olasılığına dayanamaz ve arabayı Ford merkezinde bekletildiği yerden çalarak, yakınlardaki bir depoya saklar. Hem de etrafını tuğla ile örerek. Amerikan üretici ise çalıntı araba mevzusundan dolayı devreye sigortacıları sokar.

Senaryonun devamında hırsız tasarımcı Gardner arabayı sakladığı deponun kirasını ödeyemez. Aradan uzun süre geçtikten sonra depo sahibi mekânında dolanırken etrafı tuğla ile örülü olan arabayı keşfeder ve ödenmeyen kiranın karşılığı olarak arabaya el koyar. Sonrasında kimilerine göre Ford’un ileri gelen yöneticilerinden birine kimilerine göre ise Ford’un sigortacısına arabayı satar.

HAYALİNDEKİ ARABAYA KAVUŞTU

1968 yılında araba Hemming Motor News dergisi üzerinden satışa çıkarılır. Dergiyi okuyan Bill Synder (Ohio’lu bir iş adamı, Amerika’nın önde gelen matbaalarından Nordec İnc’in sahibi) arabayı teslim alması için adamlarından birini arabanın yanına Connecticut’a yollar. İşin ilginci Synder satın aldığı Ford’u daha ilk tasarlandığı günlerde bir araba fuarında görüp fazlasıyla beğenmiştir. Ford yetkililerine aynen böyle bir iki koltuklu bir Mustang sahibi olmak istediğini ve 10 senelik Corvette’inin yanına koyacağını söyler ama yetkililerden bu aracın asla seri olarak üretilmeyeceği ve daha sonra seri olarak üretilecek benzer modellere bakması cevabını alır. Şans işte. O araba tasarımcısı tarafından çalınır. Depo sahibi tarafından el konulur. Daha sonra satın alan kişi ise bir dergi aracılığı ile arabayı satışa çıkarır ve hayalindeki araba artık elindedir. Synder aradan geçen 46 yıl içinde arabanın motorunu 302 inç küplük Mustang Boss V8 motoruyla değiştirir, orijinal rengiyle tekrar boyar…

Asla seri olarak üretilmeyen ve dünyadaki tek Ford Mustang Shorty’in bugünkü değerinin en az 600.000$ olduğu söylenmekte. Pres makinasından kurtulup bu değere ulaşması sizce de efsanevi bir hikâye değil mi?

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir