MUTLU ANNELER İÇİN GEBELİKTE PİLATES

Share

Pilates Eğitmeni Ayşenur Akça

Pilates; kadın-erkek her yaştan insan için ideal bir egzersiz sistemi olmakla beraber, özellikle hamileliğin ilk aylarından son ayına kadar kadını doğuma hazırlayan, kadını hem psikolojik hem de fizyolojik açıdan güçlendiren doğum sonrasında da tekrar eski formuna hızla dönebilmesini sağlayan mükemmel bir egzersiz sistemidir.

 “Hamile Pilatesi” uygulayan hamilelerin, denge konusunda daha başarılı olduğu görülmektedir. Özellikle normal doğum yapacak kadınlar için vücut dengelerini düzenli şekilde kontrol altında tutabilmek çok önemlidir.Düzenli şekilde pilates yapan anne adayları, doğum sırasında bebeği itme ve nefes kontrolü süresinde, diğer kadınlara oranla daha avnatajlıdır.Anne adayının beden kontrolünü fark ederek güven duyması hamilelik süresinde önemli bir adımdır. Pilates, hamilelik boyunca yer çekimi sebebiyle bebeğin aşağı doğru inerek pelvik bölgeye baskı uygulamasını engeller ve anne adayının rahat bir hamilelik geçirmesini sağlar.Bu durum, hem annenin hem de bebeğin rahat hareket etmesine yardımcı olur. Pilates sırasında salgılanan hormonların bebeğe olumlu etkileri vardır. Her hamile kadının pilates sırasında yapabileceği hareketler farklıdır.Normal şartlarda pilates yaparken dikkat edilmesi gereken hareketler, hamilelik döneminde de geçerlidir. Hamileler, hamilelik süresi boyunca yüzükoyun yapılan pilates hareketlerini değil, bunların yerine geliştirilen alternatif hareketleri yapılabilir. Zira her vücudun hamileliği karşılama direnci farklıdır. Bu tarz durumlarda uzman eğitmen, ilave egzersiz aparatları ile aynı harekete denk gelecek farklı hareketler yaptırabilmelidir.Hamilelik döneminde anne adaylarının yaptığı pilates egzersizleri sırasında serotonin, endorfin gibi mutluluk hormonları salgılanır. Bu hormonların etkisi anne adayını olduğu kadar bebeği de olumlu etkiler.

Pilates yaparak doğuma nasıl katkılar sağlanır?

  • Sırt ve bel ağrıları indirgenerek bu alanların güçlenmesine olanak sağlar.
  • Hamilelerin pilates ile karın kasları gelişerek, bebeğin doğum kanalına ulaşması kolay hale gelebilecektir.
  • Yapılacak nefes egzersizleri de doğumda yapılması gereken nefes egzersizlerinin alıştırması olacak ve bu sayede kontrollü nefes çıkışları ile doğuma destek sağlanacaktır.
  • Bacaklarda ve kollarda meydana gelebilecek yoğun şişliklerin azalmasına yardımcı olabilecektir.
  • Doğum sonrası süreç içinde olumlu dönüşümü olacak, doğumdan sonra vücut yenilenecek, karın bölgesi daha çabuk toparlanabilecektir.

Hamilelikte Pilates uygulamasına ne zaman başlamak lazım

Hamilelerde doktor anne adayının ve bebeğin sağlığı açısından pilates yapmasında herhangi bir sakınca görmediği sürece; 16. haftadan başlayıp doğuma kadar olan süreçte, uzman eğitmen eşliğinde haftada 2 kez düzenli olarak yapılmalıdır.

Sonuç olarak; aslında doğum ve arkasında gelen annelik, her kadının yaşamak isteyeceği ve bilinçli bir şekilde yaklaşılırsa büyük mutlulukları beraberinde getiren, kadınlara verilmiş en güzel armağandır.

Mutlu anneler sağlıklı bebekler için ‘Pilates’ şart.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir