PİLATESİN PSİKOLOJİYE ETKİSİ – TUĞÇE ŞENDUR

Share

Yaptığınız her egzersizde mutlaka hem fiziksel hem de ruhsal bir rahatlama hissediyorsunuz ve hissedeceksiniz. Çünkü kendiniz için zaman ayırıyorsunuz. Kendinize ayırdığınız zaman sizi daha çok özelleştiriyor ve kendinizi özel hissediyorsunuz. Öyle ki spor yapmanın ruhsal ve fiziksel etkileri bilimsel olarak da açıklanmıştır. Pilates veya herhangi bir egzersiz yaptığınızda kendinize ayırdığınız zaman paha biçilmez ve kesinlikle faydalıdır. Fakat pilatesin diğer egzersizlerden bir farklı var. Yüksek miktarda konsantrasyon. Yani bütün dikkatinizi bedeninize vererek, nefese odaklanıyorsunuz. Vücudun merkezini de unutmamalı. Core bölgesini sıkı ve içerde tutarak odak noktanızı belirlemelisiniz. Tüm kasları aktif hale getirdiğinizde hiçbir şey düşünmenize gerek kalmayacak. Tek bir odak noktası ve olumlu bir düşünce. Böylece zihniniz aynı anda birçok şeyi düşünmemiş oluyor. Olumlu düşünce içerisinde olduğunuz zaman zihni dinlendirmeye bırakmış oluyorsunuz ve kafanızın içi kısmen de olsa stresten arınıyor. Pilateste nefesin önemini eğitmenler olarak ısrarla aşılamaya çalışıyoruz. Nefesle birlikte aldığımız oksijen kan yoluyla tüm bedenimizde dolaşırken vücudumuzda stresten oluşan düğümler birer birer çözülüyor. İşte bütün bunların etkisiyle pilates sayesinde hem ruhsal hem de zihinsel olarak rahatlama yaşayıp, mutluluk ve huzur hissediyorsunuz. Böylece pilatesin psikolojiye olan etkisi de ortaya çıkıyor.

Bir diğer temel noktamız ise konsantrasyon sağlamayı öğrenme. Konsantrasyonla vücudunuzu nasıl yönettiğinizi gördüğünüz zaman mükemmel bir duyguya kapılacaksınız. Vücudunuzun her noktasının farkına varmakla kalmayıp tüm noktalara hâkimiyet sağlamak kadar haz verici bir duygu yakalayamazsınız. Kendi öneminizin ve gücünüzün farkına varıp, kendinizi daha güçlü hissetmeye başlarsınız. Hareketlerin doğayla ilişkisini algıladığınızda ise kendinizi tüm evrenle bütünleşmiş hissedeceksiniz.

Sonuç olarak; pilates bir renk olacak olsaydı mavi olmasını isterdik, tüm evrene hakim olması için.

Eğer bir ses olmasını isteseydik su’yu tercih ederdik, duruluk ve akıcılık olduğu için.

Ruhsal ve zihinsel bütünlük için bedenimizi rahatlatan neyse onu tercih ederdik.

Kullanılan antidepresanların yanı sıra pilatesin %49 antidepresan etkisi olduğunu hatırlatıp yaşam biçimi haline getirmenizi diliyorum.

Menopoz’a girmiş depresyonda olan tüm öğrencilerim üzerinde etkiyi fazlasıyla görüp antidepresan kullanıp pilatese başladıktan sonra dozajı düşürüp uzun zaman sonra sürdürülen pilatesin devamlılığıyla bırakılan bir etkiyi hayatınızdan çıkarmayın. Unutmayın, ruhunuzu yöneten sizsiniz. Sizleri rahatlatan şeylere daha çok vakit ayırın.

Daha huzurlu, mutlu günler ve kaliteli bir yaşam için pilatesi hayatınızdan çıkarmayın. Henüz tanışmadıysanız denemeye değer. Pilatese bir şans verin. Zinde kalın.

 

TUĞÇE ŞENDUR

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir