SAĞLIKLI BİR BEDEN İÇİN PİLATES

Share

Pilates daha fit bir vücuda sahip olmak için uygulanan bir egzersiz topluluğu gibi algılansa da aslında bütünsel sağlığımıza, tüm vücut sistemlerimize faydası olan bir sağlıklı yaşam kompleksidir.

1880 yılında, Duesseldorf’ta doğan Joseph pilates işte bu çağımızın egzersiz programına adını vermiştir.Pilates birinci dünya savaşı esnasında bir askeri kampa alınır, ve orada hasta bakıcılık yapmak durumundadır. Bu esnada askerlere de kendi sağlıklı yaşam, egzersiz teknikliklerini öğretir. Bu dönem de halk ve askerlerde çok büyük bir grip salgını yaşanır.

Ancak; Joseph pilates’in kampındaki askerler bu grip salgınından hiç etkilenmezler, bu sayede  kendi tekniğinin işe yaradığından emin olur ve savaş sonrasında  Almanya’ya gider, tekniğini geliştirir. Bu sayede başta Almanya olmak üzere tüm Dünya’da pilates’in tekniği yaygınlaşmaya başlamıştır.

Pilates’in 100 yıllık bir geçmişi olan asıl amacı kontroloji metoduyla zihin ve beden bütünlüğünü ön gören denge, nefes ve hareket sistemlerinin sentezidir.

Pilates tüm Dünya’da kabul gördüğü üzere, fizyoterapi temelli bir rehabilitasyon yöntemidir. Bedenin dengeli tutulmasına yardımcı olan ve omurgayı desteklemekte önemli işlevi olan temel kaslar üzerine yoğunla sılan egzersiz programıdır.

Her seviye ’ye uygun; Pilates’ i standart bir fitness egzersizi olarak değerlendirmemek gerekir. Pilates’te yaş sınırlandırması yoktur. Genç, orta, yaşlı veya  daha önce spor yapmamış olmanız pilates’e başlamak için engel değildir. Düzenli olarak yapılan pilates, bedenin daha esnek kontrollü ve konsantrasyonu yüksek olmasını sağlamaktadır.

PİLATES’İN 6 TEMEL PRENSİBİ;

1-Konsantrasyon: Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak, bedenin uyum içinde nasıl çalıştığının ve hangi kasların kullanılıp, hangilerinin kullanılmadığının hissedilmesi gerekir.
2. Kontrol: Pilates metodunda kontrol çok önemlidir. Kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması, olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.
3. Merkezleme: Pilates Metodu’nda merkez, göbek, bel ve kalça çevresidir. İç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir ve üst bedenin esnemesini, uzamasını sağlar.
4. Akıcı hareket: Hareketler acele edilmeden, her noktadan tek tek geçerek, ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.
5. Kesinlik: Hareketler belirsizce değil, hakkı verilerek tam yapılmalıdır. Hareket sekansları birbirleri içinde ve birbirleri arasında koordine olmalıdır.
6. Nefes: Nefes alıp verme, derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece, nefes tamamen boşaltılır ve kan temizlenmiş olur.

 

 

PİLATES’İN VÜCUT SAĞLIĞINA FAYDALARI

-Kas ve iskelet sistemini geliştirir.

-Kasları rahatlattığı için stresten uzaklaştırır.

-Pilates esnasında kişi tam olarak yaptığı harekete ve kaslarına konsantre olduğu için günlük yaşamın stresinden uzaklaşır. Pilates süresince sadece kendisine odaklanır, ruhunu dinginleştirir.

-Vücudun tüm kasların dayanıklığını arttırır. Özellikle saatlerce bilgisayar başında çalışmak durumunda olan kişilerin bazı kasları hiç kullanılmadığından güçsüzleşir; rahatsızlıklar ortaya çıkar. Haftada 3 gün düzenli olarak pilates yapmak bu kasların da aktifleşmesini sağlar olası kas rahatsızlıklarınıda önlemiş olur.

-Metobalizmayı hızlandırarak kilo verme sürecini destekler.

-Fiziksel dengeyi sağlar.

-Dolaşım sisteminin fonksiyonlarını destekler.

-Fiziksel dengeyi sağlar.

-Tüm vücudun eşit derecede gelişmesini sağlar.

-Kas ve iskelet sisteminde meydana gelecek sorunları, sakatlıkları,duruş bozukluklarını önler.

-Özellikle sırt ve boyun ağrılarının oluşumunu engeller.

-Pilates core bölgesini geliştirir.

-Zihinsel konsantrasyonu arttırır.

-Kişinin atletik performansını arttırır.

-Yaşam konforunu arttırır.

-Zihinsel, fiziksel, ruhsal iyileşme sağladığı için özgüveni geliştirir, kişinin mutluluk seviyesini arttırır.

-Hamilelik dönemlerinde bir uzman eşliğinde yapılması halinde doğumun rahat geçmesini, anne adayının psikolojik yönden kendini iyi hissetmesini sağlar.

Günümüzde en çok trend olarak gösterilen ve yapılan; Pilates’in gelişimi halen sürmektedir. Türkiye’nin neredeyse her yerinde pilates küçük yada büyük çaplı olarak yapılmaktadır.Türkiye’de genç nüfusun fazla olmasından dolayı trendler daha hızlı yayılıyor.Sağlıklı ve iyi yaşam bilinirliği arttığı için genç jenerasyonun bunda etkisi çok olduğu düşünülmektedir.

Pilates’in insan bedenine ve psikolojisine ne derece iyi geldiği gün geçtikçe farkedilmekte, ve her geçen gün Pilates yapanların sayısı artmaktadır. Bu yöntemlerin geliştirilmesini ve yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla ilgili federasyonlar tarafından projeler üretilip eğitimlerin, kursların,workshopların arttırılması gerekmektedir.

Pilates’in farkı teknik ve hareketlerinin her zaman bilgi birikimi yüksek, profesyonel kişilerce verilmesidir. Pilates’in iyileştirici ve kuvvetlendirici gücünün ortaya çıkması için bilinçli bir şekilde, uzman eğitmenlerle yapılması gerekmektedir. Doğru ve bilinçli bilgili eğitmen ile yapıldığında bedeninize ve ruhunuza ilaçtır.

PİLATES EĞİTMENİ

AYŞENUR AKÇA

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir