Ayşenur AKÇA; Zinde Bir Beden İçin Pilates!

Share

Aynı tip egzersizlerden sıkıldıysanız; rehabilitasyon amaçlı geliştirilen, günümüzde de spor salonlarında aktif olarak uygulanan pilatesi denemelisiniz. Pilates, daha fit bir vücuda sahip olmak için uygulanan bir egzersiz topluluğu gibi algılansa da; aslında bütünsel sağlığımıza, tüm vücut sistemlerimize faydası olan bir sağlıklı yaşam kompleksidir. zumba& Pilates Nasıl Ortaya Çıktı 1880 yılında, Duesseldorf’ta doğan Joseph Pilates, çağımızın egzersiz programına adını vermiştir. Pilates, Birinci Dünya Savaşı esnasında bir askeri kampa alınır ve orada hasta bakıcılık yapmakla görevlidir. Bu esnada; askerlere de kendi sağlıklı yaşam, egzersiz teknikliklerini öğretir. Bu dönemde, halkın ve askerlerin arasında çok büyük bir grip salgını yaşanır. Ancak; Joseph Pilates’in kampındaki askerler, bu grip salgınından hiç etkilenmezler. Pilates, bu sayede kendi tekniğinin işe yaradığından emin olur ve savaş sonrasında Almanya’ya gider, tekniğini geliştirir. Böylece başta Almanya olmak üzere tüm dünyada Pilates’in tekniği yaygınlaşmaya başlamış olur.

 

Pilates eğitmeni; Ayşenur AKÇA

Pilates, 100 yıllık bir geçmişi olan ve asil amacı kontroloji metoduyla zihin ve beden bütünlüğünü ön gören denge, nefes ve hareket sistemlerinin sentezidir. Pilates tüm dünyada kabul gördüğü üzere fizyoterapi temelli bir rehabilitasyon yöntemidir. Bedenin dengeli tutulmasına yardımcı olan ve omurgayı desteklemekte önemli işlevi olan temel kaslar üzerine yoğunlaş ilan egzersiz programıdır. Her seviyeye uygun pilatesi standart bir fitness egzersizi olarak değerlendirmemek gerekir. Pilateste yaş sınırlandırması yoktur. Genç veya orta yaşlı olmanız veya daha önce spor yapmamış olmanız pilatese başlamak için engel değildir. Düzenli olarak yapılan pilates, bedenin daha esnek kontrollü ve konsantrasyonu yüksek olmasını sağlamaktadır.

 

Pilatesin 6 Temel Prensibi 1-Konsantrasyon: Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak, bedenin uyum içinde nasıl çalıştığının ve hangi kasların kullanılıp hangilerinin kullanılmadığının hissedilmesi gerekir.

2. Kontrol: Pilates metodunda kontrol çok önemlidir. Kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması, olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

3. Merkezleme: Pilates metodunda merkez; göbek, bel ve kalça çevresidir. İç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir ve üst bedenin esnemesini, uzamasını sağlar.

4. Akıcı hareket: Hareketler acele edilmeden, her noktadan tek tek geçerek, ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

5. Kesinlik: Hareketler belirsizce değil; hakkı verilerek tam yapılmalıdır. Hareket sekansları birbirleri içinde ve birbirleri arasında koordine olmalıdır.

6. Nefes: Nefes alıp verme, derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece nefes tamamen boşaltılır ve kan temizlenmiş olur. 34 | Pilatesin Vücut Sağlığına Faydaları -Kas ve iskelet sistemini geliştirir. -Kasları rahatlattığı için stresten uzaklaştırır. -Pilates esnasında kişi tam olarak yaptığı harekete ve kaslarına konsantre olduğu için günlük yaşamın stresinden uzaklaşır. Pilates süresince sadece kendisine odaklanır, ruhunu dinginleştirir. -Vücudun tüm kasların dayanaklığını arttırır. Özellikle saatlerce bilgisayar başında çalışmak durumunda olan kişilerin bazı kasları hiç kullanılmadığından güçsüzleşir; rahatsızlıklar ortaya çıkar. Haftada 3 gün düzenli olarak pilates yapmak bu kasların da aktifleşmesini sağlar ve olası kas rahatsızlıklarını da önlemiş olur. -Metabolizmayı hızlandırarak kilo verme sürecini destekler. -Fiziksel dengeyi sağlar. -Dolaşım sisteminin fonksiyonlarını destekler. -Fiziksel dengeyi sağlar. -Tüm vücudun eşit derecede gelişmesini sağlar. -Kas ve iskelet sisteminde meydana gelecek sorunları, sakatlıkları, duruş bozukluklarını önler. -Özellikle sırt ve boyun ağrılarının oluşumunu engeller. -Pilates, core bölgesini geliştirir. -Zihinsel konsantrasyonu arttırır. -Kişinin atletik performansını arttırır. -Yaşam konforunu arttırır. -Zihinsel, fiziksel ve ruhsal iyileşme sağladığı için özgüveni geliştirir, kişinin mutluluk seviyesini arttırır. -Hamilelik dönemlerinde bir uzman eşliğinde yapılması halinde doğumun rahat geçmesini, anne adayının psikolojik yönden kendini iyi hissetmesini sağlar. Gün Geçtikçe Yaygınlaşıyor Günümüzde trend olarak gösterilen ve yapılan pilatesin gelişimi halen sürmektedir. Türkiye’nin neredeyse her yerinde pilates küçük ya da büyük çaplı olarak yapılmaktadır. Türkiye’de genç nüfusun fazla olmasından dolayı yeni trendler daha hızlı yayılıyor. Genç jenerasyonun sağlıklı ve iyi yaşam bilinirliği artmasında etkisinin çok olduğu düşünülmektedir. Pilatesin insan bedenine ve psikolojisine ne derece iyi geldiği gün geçtikçe fark edilmektedir ve her geçen gün pilates yapanların sayısı artmaktadır. Bu yöntemlerin geliştirilmesini ve yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla ilgili federasyonlar tarafından projeler üretilip eğitimlerin, kursların, workshopların arttırılması gerekmektedir. Pilatesin farkı teknik ve hareketleri, her zaman bilgi birikimi yüksek ve profesyonel kişiler tarafından öğretilmelidir. Pilatesin iyileştirici ve kuvvetlendirici gücünün ortaya çıkması için bilinçli bir şekilde, uzman eğitmenlerle birlikte yapılması gerekmektedir. Doğru ve bilinçli bilgili eğitmen ile yapıldığında bedeninize ve ruhunuza ilaçtır. Sağlıklı günler… Saatlerce bilgisayar başında çalışmak durumunda olan kişilerin bazı kasları hiç kullanılmadığından güçsüzleşir; rahatsızlıklar ortaya çıkar. Haftada 3 gün düzenli olarak pilates yapmak bu kasların da aktifleşmesini sağlar ve olası kas rahatsızlıklarını da önlemiş olur.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir